Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 12 Aug. 2013, 14:05
15
11029

Cu maşina pe uliţă. Nu-i bai. Avem un nou Cod Rutier!

După lungi şi vii dezbateri despre care n-o auzit nici pupăza din tei, a intrat în vigoare noul Cod Rutier. Potrivit actului normativ amintit, şoferii nu au voie să facă aia şi aia, să fie foarte atenţi când se urcă la volan, sunt vizaţi şi bicicliştii şi mopediştii, care pe trecerile de pietoni se vor da jos de pe vehicule şi le vor folosi ca pietoni - asta-mi place mult -, iar proba teoretică de la examenul pentru permis este valabilă un an de la promovare.

cu masina pe ulita.nu i bai.avem un nou cod rutier
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Sigur, scopul e nobil: responsabilizarea participanţilor în trafic şi diminuarea numărului mare de accidente. Superb. Iar de joi, de când aceste dispoziţii sunt valabile, agenţii de la rutieră au împânzit drumurile ţării pentru a verifica prompt respectarea legii (eu nu cred că fac pândă; sau ar fi posibil?!).

M-am tot gândit ce deştepţi trebuie să fie oamenii ăştia ce-or dat o lege îmbunătăţită ca să salveze vieţi. Practic au găsit soluţia. Ce mai contează că nu avem drumuri? Ce mai contează că şi pe alea care se circulă, pe porţiuni însemnate se lucrează, şi de cele mai multe ori se merge doar pe-un sens? Cât de important e că în ultimele două decenii numărul maşinilor din România a crescut de "n" ori şi trebuie să folosească aceleaşi şosele ca în '89? Avem Cod Rutier şi îi suficient.

Bun. Numai că zilele trecute, venind dinspre Alba Iulia la Cluj, între Sântimbru şi Teiuş, am prins în faţă o basculantă care nu mergea cu mai mult de 50 de km pe oră, pe o porţiune de drum unde limita legală e mult mai mare. În spate s-a format o coadă interminabilă, iar un cârd de maşini venea din sens opus, aşa că era imposibil de depăşit. Singura zonă unde aş fi putut scăpa de maşina din faţă era un loc marcat cu linie continuă, dar cu vizibilitate mare. Numai că funcţionarii publici cu statut special erau la post şi aşteptau greşeala fraierilor care se chinuiau să circule pe drumul european (apropos sunt cetăţean european şi drepturile mele sunt neglijate. Aşa, şi?). Mă gândesc şi la alte cazuri: găseşti un tractor sau o căruţă în faţă - scenariu care se întâmplă de multe ori -, dar n-ai pe unde să le depăşeşti, din cauza marcajului! Sigur, noi cei mai mulţi nu beneficiem de girofar sau de elicopter. Şi atunci cum se aplică legea? În litera ei sau ţinând cont de realităţile din trafic?

Autostrada Transilvania nu ştiu dacă, şi când se mai face? Drumurile îs cum îs. De ce la alţii se poate şi la noi nu? Şi nu foarte departe, la alţii ca noi sau poate chiar mai săraci: Croaţia, Albania, Kosovo.

Şi ştii care-i faza? Plătim taxă de drum în rovignetă, în asigurare şi la benzină. Şi tot mai mult, în ultima vreme, am acelaşi sentiment: "Vreau o ţară ca afară/ Să nu mă tragă nimeni pe sfoară"... S-o întâmpla vreodată?

Voteaza articolul
4 / 5 (41 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
2
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
0
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
6
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
6
"...suntem obligaţi să finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 - 2013.
26 Mar. 2018
11:12
6
"Orice progres înseamnă război cu societatea!" (George Bernard Shaw)
19 Mar. 2018
10:15
6

Post new comment

Comentarii

Doamne omule cat ai decazut! Nu mai scrie, ca pe bune NU e de tine! Croatia e mai saraca decat noi? Omule, ai baut ceva? Cat despre Albania, au salarul minim pe economie circa 920 de lei si NU au preturi de (m)UE! Cat despre Kosovo, nu stiu unde ai vazut tu acolo saracie, ca is mai bogati decat cei din Belgrad! Asa ca fa un bine si taci! Sau oricum, NU mai scrie ca NU e de tine! Iesi prin Balcani cu bicicleta si da o tura, ca e superba si doar in capul tau saracie!

ce reportr retardat mintal... ba vito de ce nu cobori tu din 10 in 10 metri din masina la treceri de pietoni si dupa aia sa urci din nou la volan si tot asa? sa dea lege.. cand e rosu tre sa iesi in masina. se face verde intri inapoi..

dupa ce ca nu sint piste de bicicilsti ca de romanu tre sa compenseze faptu ca are ***EDITAT*** mica prin masina cat mai mare si deplasare si pina la colt.. si mai e si plin de cretini la circulatie mai vine si muistu asta handicapat si is da cu parerea.. eu zi sa ***EDITAT*** si sa te lasi de meserie pentru ca esti cal mai mare cretin de p afata pamintului - merita sa te faci militian

La noi, cel putin acum dupa asa zisa Revolutie, Politia nu ste in "slujba cetateanului"... ! La noi, politia cu radarele, in loc sa actioneze acolo unde viteza-i cauza la accident, sta cu japca la panda pe langa marele orase si "da-i... si arde-i"... pe "contarani"... ca au mers cu + 11,12...15 km/h mai mult decat 50... La noi, efectiv, politia sta cu japca la orice... sa te "prinda" si sa "ti-o traga"... asta e... Imi pare rau sa o spun si ma doare acest lucru, dar este purul adevar.
De fapt nu s-a "modificat"... ci s-a copletat cu niste "modificari" dupa "Europa ...
Daca voiau cu adevarat sa faca acest lucru, nu s-au consultat specialistii din domeniul rutier si s-au facut niste completari asa... fara nici o anume semnificatie legat de siguranta circulatiei. Uitati-va de exemplu cum in STASS-ul 1848 / 1 ... cu completarile si modificarile sale, care este "baza" anexei la Legea circulatiei cu indicatoarele si marcajele rutiere, aprobata prin Agentia ( sau Comisia... ma rog... ) Nationala de Standardizare... scrie una si la intersectiile cu sensuri giratorii fac alta si cum politia rutiera, interpreteaza "ea"... legea asa dupa ureche cum i se pare unuia sau altuia si cum pe acelasi stalp sunt montate doua indicatoare rutiere, care n-au ce cauta impreuna, pentru ca fiecare, se monteaza la alt gen de interesctii si anume :
- la intersectiile cu sensuri giratorii, unde prioritatea apartine clor care circula in interiorul acestora, se monteaza in avans... indicatorul " presemnalizarea intersectiei cu sens giratoriu" si in intersectie, doar indicatorul " intersectie cu sens giratoriu" ( nicidecum impreuna cu "cedeaza trecerea"... );
-la alte intersectii decat cele cu sens giratoriu, se monteaza indicatorul "drum cu prioritate ", sau "cedeaza trecerea ori " stop" pe drumul care pierde prioritatea.
Interpretarea politiei si a celor care administreaza drumurile publice, ca "Cedeaza trecerea" impreuna cu "intersectie cu sens giratoriu"... inseamna "sa circuli cu atentie si sa dai prioritate celor din interiorul intersectiei... " este o afirmatie fara suport legal, deoarece in anexa la Legea circulatiei si in acest STASS... nu exista asemenea reglementare si daca in Europa se "practica"... atunci trebuia cu aceasta ocazie, modificat si acest aspect, dar nu s-a facut si uitati cum la toate accidentele si coliziunile din aceste intersectii, soferii sunt pusi sa se "bata cap in cap":
-cei din interiorul intersectiei, ca au prioritate data de indicatorul "intersectie cu sens giratoriu" ( de stanga cum ar veni... desi nu-i de stanga...)
-si cei din dreapta, pentru ca se afla in partea dreapta a doua indicatoare de pierdere a prioritatii ( adica "cedeaza trecerea" montata la toate intrarile in intersectie ) si care dupa Legea circulatiei romaneasca, atunci cand concura intre ele doua reguli de alecasi fel, se aplica "regula prioritatii de dreapta "...
Este doar una spect, care nu s-a mdificat si care genereaza multiple accidente de circulatie.
De asemenea, nu s-a schimbat procedura de inmatriculare-radiere a masinilor ocazionat de vanzarea acestora catre un alt proprietar si in continuare, cand vinzi masina, ACEASTA ramane IN EVIDENTA CIRCULATIEI pe vanzator... pana ce noul cumparator binevoieste sa respecte legea circulatiei si sa si-o inmatriculeze Pe sine... iar amenzile date " in lipsa"... vin acasa la vechiul proprietar... lucru care nu este corect si nici firesc... si ar trebui ca ambii cetateni, sa se prezinte cu documentele la ghiseul de inmatriculari si pe loc, sa fie radiata masina ocazionat de vanzarea acesteia, iar noul cumparator sa se "spele pe cap" cu ia daca nu doreste sa si-o inmatriculeze...
Uitati doar cateva dintre probleme care dor ... si care nu au fost reglementate... si inca cate altele...

ati VOTAT GRESIT !.....

la noi nu se face nimic! ne conduc elitele fostei securitati ,care ii doare 'n p*la de ce comentati aici....)

acel tractor nu avea ce sa caute pe drumul european. la fel, nici carutele. numai ca primariile nu au bani pentru drumuri adiacente pentru aceste categorii de vehicule. so.. n-avem ce face, stam in spatele lor pana l putem depasi :)

scoala soferi e valabila un an, nu examenul de sala!

singurul lucru de care ma pot lega este faptul ca croatia nu este o tara mai saraca ca si a noastra, ba din contra, salarul minim pe economie e dublu fata de cat e la noi. si sa fim serios, daca comparam drumurile noastre cu ale croatilor atunci am pu-so rau de tot, sunt cu mult inaintea noastra.

Da! Ai PU-SO rau de tot!
In plus, pentru numele tau si inceputul propozitiei se foloseste de obicei majuscula.

nu vad rostu comentariului tau, si ce te doare pe tine ca nu scriu cu majuscule, uite daca vreau scriu cu CAPS LOCK asa de ciuda ta.

Felicitari ptr articol! S-a schimbat ceva in bine la CityNews?

Alaltaieri, un redactor isi corecta gresala si lasa un raspuns de bun simt celui care i-a semnalat-o, ceea ce (cu exceptia unui redactor baimarean) nu am mai vazut la voi.
Acum, un material excelent, scris cu stil in care se imbina perfect doua tehnici jurnalistice, si care este si semnat cu un nume, nu cu "citynews".

Astept urmatoarele semne care sa-mi confirme ca in sfarsit s-a dat desteptarea in redactie!

nu se mai fac drumuri in veci in romania. nu avem alte solutii decat sa devenim mai calmi si sa suportam rahatul asta, sau sa emigram in tarile care au drumuri.

a doua alternativă e corectă, dar nu e o soluție să stai calm în românia. dacă toți tac și își țin pliscul închis nu se schimbă nimic. trebuie revoltă, tată, lume în stradă, ca-n turcia și-n alte țări unde oamenii au sânge în ei, nu tărâțe în cap!

de acord ca trebuie revolta. dar din pacate nu o sa iasa mai mult de 20-30 de oameni in strada. trebuie sa acceptam odata pt totdeauna ca in tara asta nu o sa se faca nimic. dar asta nu e nimic nou, Morometzii (formatie de hip-hop) ne spuneau lucrul asta inca din anii 2000: "9 romani din 10 sunt relexati... Pardon..Resemnati. A mai ramas un roman dïn 10 sa se relaxeze...Pardon, resemneze..."

Revolta are multe forme: nu-i nevoie numai sa iesi pe strada cu pancarte.
Daca birocratia tot ne omoara cu zilele, putem sa inversam medalia aici: bagam institutiile statului in cereri pentru rezolvarea a sute de lucruri minore. E si asta o forma de revolta ...

Sa nu uitam ca legea zice ca trebuie sa primim un raspuns in termen de 30 de zile.
In cazul articolului de mai sus ar fi bine sa se faca cateva zeci de cereri pentru fluidizarea traficului in zona respectiva ...

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide