Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 12 Noi. 2013, 11:51
33
14077

Sunt hipster, am iPhone şi mi-am luat câine la modă!

La prima vedere nu pare o chestiune care să deranjeze, însă dacă te confrunţi cu ea, atunci s-ar putea să îţi schimbi opinia.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Alei şi spaţii verzi pline cu excremente ale câinilor (nota bene!) cu stăpân, câini purtaţi ţanţoş fără botniţe, de ţi-e teamă să te plimbi cu copilul în parc sau chiar în propriul cartier, “perniţe” de blană pe scările blocului care mârâie, miros urât şi lasă în urmă căpuşe, purici şi mizerie…Eu chestiile astea le pun exclusiv în seama stăpânilor! Care nu se obosesc să empatizeze cu cei pe lângă care trec. De ce ar face-o? Dă-i încolo de proşti! Să se dea de-o parte sau să iasă pe carosabil. Doar trec eu şmecherul. Am câine periculos, îl port fără lesă iar de curăţat mizeria, să fim serioşi! Ce dacă muşcă pe cineva, ce dacă se pişă în scara blocului şi pute!

Scriu acest material după ce m-a rugat un prieten. Copilul său a fost internat în spital din cauza şocului suferit după ce un câine mai mare şi mai greu (la propriu) decât micuţ, şi nesupravegheat de stăpân, a trântit la pământ copilul, care se juca liniştit. Din fericire, nu a avut loc nicio tragedie. A intervenit la timp tatăl copilului. Stăpânul câinelui, evident, nu era pe-aproape. Să mai amintesc dramele care au avut loc de-a lungul timpului? De persoanele mutilate şi rămase cu sechele pentru foarte multă vreme? Doar pentru că cei care şi-au luat un animal au uitat că au şi responsabilităţi.

Ce să mai spun de situaţiile în care încerci să faci sport pe pista special amenajată dintr-un parc pentru alergare? E un risc prea mare. Poţi să te întâlneşti cu un câine lăsat liber prin parc de stăpânul său, rămas tolănit pe iarbă după vreun boschet cu cine ştie ce pipiţă. De fapt, unii pentru asta îşi iau câine. Lipsiţi de curajul sănătos de a aborda o femeie liber şi fără inhibiţii, nişte amanţi lamentabili încearcă să-şi recupereze stima de sine luându-şi un câine la modă. Da de-i bagă careva în seamă. "Vai dar staţi liniştit că n-a muşcat pe nimeni până acum", ne-ar spune aşa numitul proprietar al animalului. Cel mai indicat ar fi să te opreşti din alergat. Pentru că nu ştii ce intenţii are câinele. În cel mai fericit caz, s-ar putea să alergaţi împreună. A doua variantă e că animalul ar putea să nu te ia drept partener de jogging ci altceva. Şi-atunci lucrurile se complică. Uneori dramatic.

Să se înţeleagă bine. Câinii nu au nicio vină. Nu vreau să arunc nicio anatemă. Şi eu am un câine considerat periculos. Ştiu ce înseamnă asta. Dar e situaţia în care putem interveni cel mai uşor. Aici, câinii au stăpâni. Nu mai trebuie să intervină autorităţile. Ţine, totuşi, de bunul simţ!

Voteaza articolul
3.3 / 5 (50 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
2
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
0
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
6
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
6
"...suntem obligaţi să finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 - 2013.
26 Mar. 2018
11:12
6
"Orice progres înseamnă război cu societatea!" (George Bernard Shaw)
19 Mar. 2018
10:15
6

Post new comment

Comentarii

partial de acord cu ce zice nenea asta, 90% din stapani nu aduna mizeria dupa caine. si sa nu zica ca n-au pungulite, ca poti lua role de 100 de bucati cu cativa lei - una o pui pe mana si aduni intralta. adevarata problema nu e cainele ci stapanul, cainele nu are nici o vina, iar despre ce zicea o tanti de mai sus ca faci slalom printre boraturi si scuipati, nu stiu unde se plimba dansa ca eu stau pe arinilor in manastur si procentul de rahati de caine e covarsitor, nu mai e nici un petec de spatiu verde care sa nu fie umplut de rahati de caine, se p*sa in lift tot a doua saptaman dar cand se percepe un 20lei/luna per animal la taxele de bloc iese cu scandal.
pe cat imi plac animalele pe atat detest animalele cu 2 picioare.

Articol scris pentru un prieten...de PRIETENA LUI:))

Articolul e stupid per ansamblu, dar exista realitati in el care trebuie luate in seama.
Nu conteaza ce stiu eu despre cainele meu, important este ce simt cei din jur care nu-l cunosc si nici n-au chef sa ma creada pe cuvant.
Cainele trebuie tinut in lesa atata timp cat nu e intr-un spatiu special amenajat sau pe tarlaua personala.
Am avut un Husky, era prost de bubuia saracul, ii mancau porumbeii granulele chappy in parc. Dar frate, avea o figura de te ingheta. Lumea se ferea de el. O luau pe langa cu un ocol de 20 m, iar cand aparea el in peisaj, mamicile isi adunau urgent copiii. Am remarcat, i-am pus lesa pentru totdeauna.
E mult mai usor asa pentru toata lumea. Nici mie nu-mi face nimeni observatie ca ma abat de la conduita civica si ma indrept catre sfera penala, nici oamenii nu mai simt panica la vederea animalului.
Lesa spune " eu raspund pentru animalul meu" si asta da incredere. Asta inseamna sa te civilizezi.
Sa intelegi ca nu toata lumea trebuie sa intre in dialog cu tine ca sa se convinga ca ai un caine bland.
Rahatii nu au nicio scuza, oricum nu cred ca mai e chiar asa, daca ti se scapa cainele in mijlocul strazii si lasi opera acolo n-ai cum sa scapi de vigilenta trecatorilor. Cineva tot te educa de nu te vezi.

Daca l-ati sters, il postam iar: Bai, jurnalist de rahat, esti facut din laba si carat de musca-n piiizda!

Motivul pentru care postez acest comentariu e pentru ca publicati in fituica dumneavoastra gandurile unor asa-zisi jurnalisti, care habar n-au cu ce se mananca meseria asta. Scriu niste ineptii la comanda cuiva anume, iar acest lucru nu face decat sa creasca ura fata de animale, caini in speta, cu stapani sau fara. daca pseudojurnalistul dumneavoastra s-ar fi documentat catusi de putin si nu ar fi imbucat imediat ce i se baga pe gat, ar fi ajuns la concluzia ca dracul nu e asa de negru precum vrea el sa il prezinte. Sau probabil ca are o gandire asa de diabolica, incat vede in fata ochilor doar sange si crima.

Chiar eraa necesar articolul asta ? A.......este scris la cerere..........pt un prieten.........
Pot sa cer si eu scrierea unui articol pt a EDUCA ROMANUL (daca se mai poate educa)in spiritul moralei,eticii,iubirii ? Dumneata ti-ai sterilizat catelul "periculos"? L-ai adoptat sau l-ai cumparat ? De cate ori faci voluntariat pt a arata "mizerului" ca excrementele catelului se aduna in pungulita si arunca etic la gunoi ? Educatie nu se face doar din "condei",la cerere .... pt ca marea majoritate nu citeste.......iesi in strada,aduna ***EDITAT***ul cainelui tau,matura tu scara se dai exemplu celor "saraci cu duhul la capitolul asta",organizeaza-i si pe ei in astfel de activitati,etc.......Doar excrementele cainilor deranjeaza (sunt de acord ca este oribil) dar flegmele compatriiotilor dumitale? mizeriile aruncate pe strazi din mainile compatriotilor? Buzunaritul batranelelor de pensioara lor amarata? Omorarea cainilor? E usor sa scrii si sa faci "NIMIC"............Daca tot scrii la cerere,sa dau niste idei etice pt educarea romanului pt ca-mi este rusine sa spun ca sunt romanca.........doar m-am nascut in Romania,o tara frumoasa de care romanii isi bat joc si o cotropesc !

Esti prost cu spume , un wannabe hipster cretin ! Sinucide-te !

eu nu prea inteleg... ori esti tu prea subtil ori sunt eu prea proasta: ce vrei acum? SA NU MAI EXISTE NICI CAINI CU STAPAN???? ca vad ca de astia te legi...

Daca nu iti poti supraveghea copilul, nu ma face pe mine sau pe altul responsabil ca ai facut sex fara prezervativ

Ciprian Aron, tu esti sănătos la cap? CE câine cu stăpân lasă în urmă căpuşe şi purici? Că există stăpâni nesimţiţi şi nu strâng după câini, asta da, am văzut şi eu destui, dar aşa nesimţiţi cum sunt, îşi deparazitează extern animalul. Şi câinii fără stăpân sunt acum deparazitaţi, mulţumită oamenilor educaţi, care au grijă de ei. Da' de pi*aţii, borâturile şi scuipaţii de pe străzi nu te arde grija? Nu ţi-e scârbă? Mie îmi este, băi, că fac slalom de multe ori printre mizeriile descrise mai sus, mai ales în weekend. Bagă-ţi degetele-n priză şi fă-ţi analizele!

Hahahahaa! Ai caine Aroane? Iooooooi, ce sa zic se si observa din porcariile care le-ai aruncat acolo intr-un mini articol.
Ba, cu tot respectul: esti prost. Si nici nu stii nimica, ca daca ai fi stiut taceai din gura, vorba aia "de taceai filozof ramaneai"... Halal articol, hahaha e de plans mai mult

andi, da-ti doua palme si revino-ti. cine esti tu mai prietene sa iei o viata? ai senzatia ca traiesti in vestul salbatic si iti faci dreptate singur fara sa raspunzi la randul tau? cainii nu ataca copii, nu-i musca si nu ii "terorizeaza" . Iti dau un sfat, daca ai un singur copil, opreste-te aici. Nu mai procrea, ajunge un singur urmas de-al tau

daca pt tine viata unui caine valoraeza mai mult decat viata unui copil, atuci fa bine nu ma fa tu copii.

pentru autorul articolului, desii in general face niste articole de tot rahatu, acuma macar a mai zis ceva, numai ca de la titlu pana la acel text cu cainele cand sare pe copil e cale lunga, si apropo, daca mie imi teroriza un caine copilu io omoram caine pe loc si pe urma ii vindeam apartamentu la proprietaru ala de caine, il dadeam in judecata si nu ma lasam pana nu il dadeam afara din casa lui.

Sa inteleg ca nu iti permiti sa ai iphone ?

pt. ciprian aron, "jurnalistul": la prima vedere, ai crede ca articolul tau se refera doar la niste oameni iresponsabili care isi iau un caine pt ca e trendy si prin comportamentul lor, aduc o faima falsa, nemeritata majoritatii care au cainii si le pasa. dar articolul tau nu e asa; e inca un articol indreptat asupra unei specii de pe pamantul asta: cainii. voi fi foarte concis; articolul tau imi provoaca greata prin prisma faptului ca e atat de fals si rauvoit, incat imi vine sa dau de tine si sa dau cu tine de toti peretii. stai linistit. nu o voi face asta, chiar daca asta o meriti. dar vine ziua cand o sa fie unu' mai idiot ca mine si mai neindreptatit de spusele tale.

V-ati documentat pentru articol sau doar va citati prietenul?Va rog sa imi spuneti daca puteti sa scrieti un articol mai amplu si despre pisici?

Aronele, Aronele esti ca luna printre stele, baiatule!
Mai bine scrie o carte de cataleala!

Eu merg des prin parc si aveti dreptate dar intr-o masura foarte mica. Copii si cainii se joaca de obicei impreuna, mici incidente vor exista dar de obicei toata lumea e fericita. Sincer cred ca aveti o problema personala ori cu cainii, ori cu sexul opus (chiar nu am inteles de ce intr-un articol EDITORIAL mentionati ca unii isi iau caini pentru femei..). Punctul de vedere intr-un editorial nu se face bazat pe parerea/frustrarile unui singur om!

Aroane, arati groaznic, sper ca nu esti bolnav.

bine mai frate, dar cu cainii maidanezi lasati liberi pe strazi ce face primaria, aiai nu musca?

Domnule Aron,
Ca si posesor de caine.. sunt deacord cu dumneavoastra doar acolo unde spuneti de acei cocalarei care isi iau un caine ca sa se uite careva la ei, in rest, dati-mi voie sa va spun ca gresiti, pentru ca:
- un caine mai mare de 1 an, nu isi va mai face demult nevoile in casa scarii, se educa singur oricat de tampit e proprietarul si nu se ocupa de educatia catelului (cocalareii nu vor tine un caine mai mult de 1 an)
- pentru mizeriile din parcuri, vina este aproape in totalitate a autoritatilor locale pentru ca: 1. avem o decizie de consiliu local prin care esti obligat sa pui botnita la mops, decizie luata in 1996, 2. nu exista locuri special amenajate, ingradite, pentru catei, cu tomberoane in jur, si inclusiv dozatoare de pungulite pentru strangerea nevoilor cainilor (in bucuresti exista de foarte multi ani asa ceva spre exemplu)

-Nu exista nici dozatoare de mancare dar asa cum stii sa iti iei mancarea ptr caine de la magazin tot asa poti sa-ti iei si manusi sau pungulite sa le pui cu tine in buzunar ca nu cantaresc o tona si sa aduni rahatul care poate fi astfel aruncat in cosurile de gunoi stradale.
-Exista locuri speciale ingradite, vezi langa parcul Rozelor pe malul Somesului.
-Exista cocalarii respectivi, Geme digul Somesului de ei zilnic.

Ce nu exista:
-Simtul realitatii, constiinta
-Grija fata de mediu
-:Politie locala care sa arda amenzi non stop!

Dvs vi se pare normal ca intr-un oras ca al nostru sa existe un singur loc in care sa ai dreptul sa-ti plimbi cainele??? Daca stai in Gheorgheni, Marasti, Europa, Zorilor, dupa o zi de munca, mai ai chef sa mergi la plimbare pana pe malul Somesului??? Cat despre Politia Locala, spuneti-mi ce altceva face decat sa dea amenzi si sa se plimba cu Logan-urile dintr-o parte in alta???? Ei sunt "vanatorii" care abia asteapta sa-ti expire tichetul de parcare ca sa te amendeze.....cam asta-i rolul politistilor locali!

partea cu dozatoarele de pungulite a fost doar pentru ca asa se practica unde mai exista terenuri special amenajate.. in rest, locul acela special ingradit, e de fapt ingradit de forma pentru ca iti poti pierde oricand cainele, bucati din gard lipsind. tie ti se pare suficient acel singur spatiu in TOT clujul? vin din gheorgheni pana acolo sa`mi plimb cainele?

iti dau dreptate pentru ceea ce spui ca nu exisdta

Hai mai da-te-ncolo, iti poti pierde cainele!
Poi daca e asa educat si nu musca si te asculta, cum dracu sa-l pierzi?
Acuma asta este, nici ca a facut primaria spatiul ala nu e bine, vezi doamne iti pierzi cainele ca fuge pe sub gard, dar daca-l lasi liber pe toata lungimea digului Somesullui, culmea, nu-l poti pierde!
Numai acolo, exact intre garduri.

Excelent articol! Punctul pe i trebuie pus mereu, dar din pacate ai sa te alegi cu f multe comentarii care o sa te desfiinteze, ca toti proprietarii de lesa tinuta in buzunar te vor balacari, doar dreptatea nu poate fi la mijloc. Ori tu, ori ei!

Asa cum in mintea fiecarui infantil, masina lui e cea mai tare, asa si astia, cainele lui e cel mai dresat, ascultator si "treci linistit ca nu musca dom'le"...

Cand il intrebi pe ce se bazeaza facand aceasta afirmatie, e in stare sa bage mana in foc: "Poi cum pe ce? E cainele meu si il cunosc, stiu cum l-am dresat".

Problema e ca ei chiar au convingerea ca pot controla acest lucru si la baza celor mai multe accidente, exact aceasta supraestimare, incredere oarba in sine a stat. Ca vorbim de cele rutiere ca vorbim de atacruile canine din senin.

Si la o adica, de ce as avea incredere intr-unul care imi spune sa stau linistit ca STIE EL cum si-a crescut cainele, cand sunt pline puscariile de tineri, care si ei sunt copiii cuiva, si au fost crescuti si educati de cineva!

Daca s-a demonstrat ca poti esua in a creste si forma un copil, de ce sa ma incred in cel care creste un caine ca STIE cum sa o faca si ca POATE controla 100% acel caine, cand gem puscariile de odrasle care nu au putut fi controlate, desi om cu om mai usor se intelege decat om cu caine datorita faptului ca in lantul trofic am evoluat ca specie si am dezvoltat capabilitatea de comunicare verbala?

Asa cum odrasla cuiva, ajunsa la parnaie, a avut o ratacire, cainele cuiva de ce nu ar putea sa aiba un moment in care sa ia singur o decizie si intr-o fractiune de secunda sa-mi lase copilul fara jumatate de cap in timp ce "stapanul" care se plimba agale la 200 m in spatele cainelui nu are timp sa intervina?

Asa ca daca vreti respect si vreti ca toate comentariile voastre impotriva a ceea ce a scris omul asta sau a ce am scris eu, si atitudinea voastra pro caini, pro iubitori de caini, pro fundatii gen cutu-cutu sa fie considerate pertinente, dati dovada simtului realitatii si atunci cand trebuie curatat rahatul lasat pe trotuar sau pusa o botnita in spatii publice. Daca nu de alta, macar ptr ca asa va cere LEGEA!

Si nu sariti sa spuneti ca nu aveti pe unde plimba cainii, ca aceste spatii speciale exista deja in Cluj si cu siguranta stiti si voi! Numai ca unele permit doar plimbatul in lesa si cu botnita pe cand altele, ingradite, lasarea libera a cainilor.

De multe ori pe spatiul de pe malul Somesului in drept cu restaurantul Sinaia, daca intrebi pe cate unul de ce cainele lui nu are botnita, auzi ca "Scrie pe tabla ca e spatiu ptr plimbat cainii".

Asa, si? Plimbatul e una, lasatul liber fara botnita si fara lesa e alta! Nefiind un spatiu ingradit destinat EXCLUSIV cainilor, ci unul public marginit de trotuar si de aleea de promenada de pe malul Somesului, plimbatul la care da dreptul tabla aia se face conform legii in lesa si cu botnita. Sau daca-i pui botnita nu mai stie sa se plimbe?

Nu uitati un lucru: Cainii niciodata nu sunt de vina, stapanii lor sunt cei in masura sa ia decizii bune sau proaste, sa fie constienti sau ignoranti si la urma sa raspunda in fata legii.

In rest, sa va traiasca sanatosi, ca proprietar de caini fiind, stiu si eu ce inseamna atasamentul si grija fata de un caine. O am si eu. Dar n-o las sa devina o obsesie iar grija fata de copiii mei e mereu prioritara...

ba, aia care isi plimba brutele fara botnita ar trebui electrocutati rau de tot. astia sunt cu adevarat un pericol public / social.

nici nu e bine sa te gandesti la cate de-astea neplacute evita oamenii la milimetru pe trotuarele de la sala sporturilor. acolo toti prostii isi plimba namilele fara botnita. bine zice omu asta, are dreptate, nu-l atacati. nu suntem deloc civilizati. cat au in cap cainii aia, atat au si stapanii

Da, sunt si caini periculosi, dar da-mi voie sa iti spun un lucru: eu trec in fiecare zi de cel putin 2 ori pe malul Somesului, ca asa este drumul catre servici si inapoi. Mereu este plin cu oameni care isi plimba cainii (fiind, de altfel, si loc pentru plimbat caini...sau cel putin era). Majoritatea cainilor sunt fara botnita si fara lesa. Si stii ceva: nici o data, in vreo 5-6 ani nu m-a marait macar un caine. Imi este ...nu frica, ci foarte frica de cainii maidanezi, si totusi, ma simt in siguranta absoluta intre cainii cu stapan de pe malul Somesului, indiferent de talie, chiar daca sunt fara lesa si fara botnita. De altfel, la fel m-as simti si in oricare parc unde este liber la plimbat caini.
Nu mai exagerati, ca ditamai pericolul este mai mult in capul vostru decat in realitate. Dar normal, daca va panicati si socati din orice (ca asa e la moda acum) si va educati si copiii sa se isterizeze de frica atunci cand vad un caine... mai devreme sau mai tarizu chiar o sa fiti muscat de vreun caine, nu de alta dar ei simt si frica, si ura voastra fata de ei.

Care e ideea? Articol lipsit de sens, niste pareri personale inepte si malitioase. Ma rog, rautate se simte in tot articolul. Aia cu pipita e tare. Ce treaba ai tu ma ce face proprietarul de caine in afara subiectului? **** pe cine vrea el, pipita sau nu. Poate si-l sa combine, sa alerge cu cineva, sa fie la moda, sa ingrijeasca pe cineva sau din orice alt motiv. Ce te **** grija? Eu cred ca autorul aritcolului e traumatizat psihic. Totusi, ai dreptate. ***EDITAT***ul trebuie strans dupa catel.

Domnule Aron, in ce tara din lumea a treia traiesti, de te intalnesti cu atatea mirosuri pe scara blocului? Oamenii sunt de zece ori mai jegosi decat cainii. Iar clujenii ca tine sunt cei care cer placuta cu "interzis" pt caini in parc. Stapanii iresponsabili exista si ei, dar mare parte stiu sa creasca si sa raspunda pt caini.Esti un penibil, iar argumentele tale sunt de tot rahatul.

“perniţe” de blană pe scările blocului care mârâie, miros urât şi lasă în urmă căpuşe, purici şi mizerie… Ai fost in vizita la Pata Rat?

Esti retardat!

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide