Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 12 Noi. 2012, 18:10
9
4096

CLUJ: Studii de milioane, trafic de doi bani

Aproape 2,5 milioane de euro a cheltuit municipalitatea clujeană pentru fluidizarea circulaţiei în ultimii cinci ani. Cu toate acestea, şoferii se plâng că petrec zeci de minute la semafoare, mai ales la orele de vârf. Pe viitor, singura şansă pentru evitarea ambuteiajelor pare a fi eliminarea maşinilor.

cluj studii de milioane trafic de doi bani
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Din 2005, aproape că nu a existat an în care autorităţile locale să nu cheltuie bani pentru semaforizare. Totalul, aproape 2,5 milioane de euro. Cel mai mult a costat montarea şi sincronizarea semafoarelor inteligente.

După o investiţie de două milioane de euro în sistemul de semaforizare, municipalitatea clujeană susţine că la un regim de trafic normal şi la o viteză regulamentară, şoferii pot traversa mult mai rapid oraşul, numai pe culoarea verde a semafoarelor.

Parcurgerea a 30 de semafoare din oraş durează, însă, peste 40 de minte, de trei ori mai mult faţă de timpul necesar pentru parcurgerea aceleiaşi distanţe în vară, atunci când traficul este mult mai lejer.

„Câteodată funcţionează, câteodată, nu. Nu ştiu, în general dimineaţa sistemul de undă verde nu prea funcţionează”, spune un şofer clujean. Un altul susţine că dimineaţa este aproape imposibil să prinzi culoarea verde la semafoare, deoarece sunt blocate, lucru care duce la blocarea traficului.

Pe termen lung, specialiştii vâd doar o soluţie: traficul lent. „Nu mai prea există soluţii de moment. Sigur, mai există parte de politici publice legate de trafic, adică încurajarea traficului lent: biciclete, pietonal şi aşa mai departe, şi încurajarea folosirii în mai mare măsură a transportului în comun”, spune Adrian Borda, arhitect.

Toate politicile publice privind traficul au fost incluse în noul Plan Urbanistic General, încă neavizat.

Cheltuielile pentru fluidizerea traficului

2005 – 200.000 de euro - studiu de circulaţie
2007 – 250.000 de euro - studiu semaforizare "undă verde"
2008 - 1,5 milioane de euro - implementare undă verde
2011 – 500.000 de euro - extindere şi modernizare undă verde.

Articole din aceeasi categorie
Potrivit unui studiu realizat de o firmă de profil, locuințele din Cluj s-au ieftinit cu câțiva euro pe metru pătrat
08 Apr. 2019
14:58
7
În Parcul Industrial Tetarom III din Jucu s-a inaugurat recent o nouă investiții demarate de unul dintre cei mai mari clienți ce activează în acest perimetru: grupul italian de electrocasnice De’Longh
08 Apr. 2019
13:26
0
Consiliul Judeţean Cluj informează participanții la trafic și locuitorii din zonă în legătură cu faptul că, în cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a judeţulu
08 Apr. 2019
13:13
0
O echipă de funcţionari ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, se va deplasa marți, 9 aprilie, începâ
08 Apr. 2019
10:15
0
Compania de Apă Someș a anunțat întreruperi ale furnizării apei potabile în localitățile Florești și Cetan.
08 Apr. 2019
09:28
0
Ordinul Arhitecților din România a lansat un concurs internațional de soluții pentru amenajarea zonei
08 Apr. 2019
08:56
0

Post new comment

Comentarii

Zicea cineva de oras de 5 STELE eu zic ca suntem de max. 3 stelute (si alea trase de par) omul face deferenta (hai sa aducem chinezii sa lucreze si pe romani ii punem numai sa se plaga). PS N-ai cu cine ma.... N-ai cu cine !!! Niste.....

Asa conducere asa trai. Important ca au cheltuit banii efectele se si vad. Nexam.Stau bine cu fluidul nu cu circulatia.Astia n-au auzit ca sunt si sosele suprapuse si garaje cu lifturi daca spatiul nu le ajunge.

Incompetenti si idioti.
Marcaje rutiere foarte proaste. Care duc la confuzie si accidente.
Semaforul verde intermitent la dreapta l-au descoperit recent. In alte parti functioneaza de decenii.
Unda verde presupune sincronizarea semafoarelor pe verde. Un copil de clasa a 5-a cu un cronometru si cunostinte minime de fzica poate sa faca asta, dar noi a trebuit sa ateptam zeci de ani si sa cheltuim milioane de euro pentru asta.
Foarte multe gropi in acest oras european de 5 stele
Incompetenta strigatoare la cer si neglijjenta pura a celor care nu au fost in stare sa asfalteze si cealalta jumatate de drum de pe traseul liniilor de tramvai proaspat reabilitate. Vin strainii si se minuneaza cat de prosti sunt cei de la Primarie care reabiliteaza numai JUMATATE de strada.

Da, semafoarele cu cronometru sunt foarte bune.

Si de gropi, ce sa mai zici? Ce porcarie de oras.

Nu exista solutii pt. circulatia stradala in oras cu toate stopurile inteligente . Cu aceeasi situatie s-au confruntat in anii 70 occidentalii, ambuteiaje, blocaje, etc. Singura solutie este cum au facut ei, adica circulatia subterana si pasaje si poduri supraterane, asta daca va fi necesar. Dar de unde bani pt. asta? Dar unde este Somesul navigabil? De-a lungul lui s-ar putea face parcari si sosea.

Erau f bune semafoarele cu secunde. Se evita intrarea si ramanerea in intersectie, blocand. Se evita riscul de accident. Unda verde nu prea este sau ma rog ca sa prinzi verde la doua -trei stopuri succesive trebuie sa depasesti viteze permisa ! Cred ca toate semnalizarile , sensurile si tot felul de reglementari in trafic sunt facute de cei fara de carnet . Luati o echipa de profesionisti si macinati cate un cartier si veti vedea unde nu e bine ! Si mai lasati chesti cu fara masini. Nu toata ziua ne plimbam , Avem de rezolvat sa existam, Si in centru sunt multe institutii (Primaria -taxe , impozite) Administratia Cimitire, Evidenta populatiei, Administratia financiara, Casa de asigurari de sanatate, de pensii, etc. Ce-ar fi sa nu mai dam bani sa sistematizam circulatia si sa le facem niste sedii in afara orasului, simple si parcare mare . Si ne ramane centrul sa ne plimbam!

stai ca nu t-o luat nime masina de sub cur. si ce-i cu sediile alea, nu poti ajunge cu busul? toate-s la maxim 10 minute de oricare statie din centru. mai mult faci de la masina parcata decit din statia de bus. cred ca tot clujeanu care mere pe centru cu masina acolo vrea sa ajunga.

Si uite cum incep stirile sa sune a campanie electorala.

Cum ar trebui sa sune ? Cel mai bun edil din lume care stie sa coseasca si sa faca ,mamaliga sta amu si cugeta cum sa fluidizeze traficul dar nu poate decat dupa alegeri ?Cristi

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide