Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 09 Iul. 2018, 08:45
1
1689

Se fac noi măsurători pe autostrada Sebeș-Turda. De această dată, se testează planeitatea și rugozitatea asfaltului

În aceste zile se efectuează pe autostrada Sebeș-TurdatTestele de planeitate. Acestea sunt efectuate de o echipă mixtă coordonată de DRDP Iași, pe loturile 3 și 4 Sebeș –Turda și reprezintă o nouă verificare, după ce anterior CESTRIN efectuase teste similare cu echipamentul Hawkey 2000, de măsurare a planeității și rugozitătii drumului, în profil longitudinal, care se exprimă în indice de planeitate IRI (m/km).

autostrada s
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că „testele de planeitate pe loturile 3 și 4 Sebeș – Turda și cele de rugozitate pe lotul 3 al aceleiași autostrăzi, se efectuează conform normativelor în vigoare”. 

„Actualele teste de planeitate sunt efectuate cu dreptarul de 3 m ( LATA), un dispozitiv atestat metrologic, care arată cu o acuratețe de 100 % nivelul de uniformitate al căii de rulare, pe suprafața măsurată, sub acest dreptar și se exprimă în milimetri.

Rugozitatea este măsurată pe lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda cu pendulul, un instrument de asemenea atestat metrologic, care oferă informații relevante despre aderența căii de rulare, exprimată în unități ptv.

Și aceste măsurători vin după testele desfășurate  de CESTRIN cu echipamentul Hawkey 2000, care a măsurat adâncimea medie a macrotexturii prin metoda volumetrică, iar rezultatele sunt exprimate în milimetri”, arată aceștia.

Hawkey 2000 este un echipament de ultimă generație, cu înalte performanțe în măsurarea planeității și rugozității drumurilor, aflat la ora actuală în dotarea unor state europene ca  Germania, Franța și Austria.

Măsurătorile cu aceste dispozitive sunt prevăzute în normativul AND 605/2013 pentru mixturi asfaltice executate la cald.

”Testele care se realizeaza acum pe cele două loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda au ca scop  să ofere CNAIR siguranța că Antreprenorii și-au respectat  exigențele calitative, asumate prin proiectele proprii. Se dorește să se stabilească și dacă modul în care au fost executate lucrările respectă exigențele minime de calitate prevăzute de reglementările tehnice și de legislața în vigoare. Aceasta în contextul în care verificările complexe, efectuate anterior de CESTRIN cu  aparatură de ultimă generație, au arătat o posibila nerespectare de către Constructori a propriilor proiecte și a exigentelor minime care derivă din reglementările tehnice în vigoare”, precizează oficialii CNAIR.

Noile măsurători sunt efectuate „prin metode clasice alternative, mai puțin complexe, care au însă ca scop lămurirea situației create de contestarea de către Constructori a rezultatelor testelor precededente, efectuate de CESTRIN”.

Din echipa care efectuează testele pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș - Turda fac parte reprezentanți ai CESTRIN, ai Constructorilor și ai Consultanților.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda. Loturile 3 şi 4 sunt finalizate, însă nu au fost deschise circulaţiei.

Articole din aceeasi categorie
Joi, 15 noiembrie, polițiștii Compartimentului Rutier Câmpia Turzii, împreună cu polițiști din cadrul Secției 4 Poliție Rurală Câmpia Turzii, au organizat și desfășurat o acțiune având ca scop „respec
16 Noi. 2018
12:04
0
Nico de Transilvania, o artistă româncă plecată în Anglia în urmă cu 20 de ani, se întoarce «acasă» pentru a-și lansa albumul de debut, Be One, ce conține mai multe piese inspirate din folclorul auten
16 Noi. 2018
10:09
0
Centrul de Geografie Regională al Facultății de Geografie din cadrul Universității Babeș-Bolyai organizează, începând din luna decembrie 2018, o serie de întâlniri la care vor fi dezbătute teme legate
16 Noi. 2018
08:45
0
Președintele Consiliului Județean Cluj a semnat autorizațiile de construire în vederea executării lucrărilor de alimentare cu apă a două noi localități clujene, respectiv Valea lui Cati din comuna Cea
15 Noi. 2018
12:10
0
Miercuri, 14 noiembrie, în jurul orei 12.30, jandarmii din cadrul Postului de Jandarmi Montan Călățele-Fântânele, aflați în misiune de patrulare pe raza comunei Mărgău, județul Cluj, în locul cunoscu
15 Noi. 2018
08:45
2
Trupa Byron continuă seria de concerte ALTorchestra 100 care marchează 100 de ani de la Marea Unire prin unirea metaforică a două stiluri muzicale diametral opuse: rock alternativ și muzică simfonică.
14 Noi. 2018
15:02
0

Post new comment

Comentarii

Ba voi sunteti idioti?
' CESTRIN efectuase teste similare cu echipamentul Hawkey 2000, de măsurare a planeității și rugozitătii drumului, în profil longitudinal, care se exprimă în indice de planeitate IRI (m/km)."
Regula de baza in jurnalism: Cand redactezi O STIRE, se evita folosirea limbajului si a termenilor tehnici care nu sunt accesibili maselor, publicului tinta caruia te adresezi!
Ce dracu, vorbiti pentru cititori sau pentru experti in lucrari de infrastructuraaflati la un summit pe teme de specialitate?

Cu alte cuvinte, pe romanestre cand dracu se deschide portiunea aia terminata, ca asta intereseaza nu indice de planeitate IRI si utilajul Hawkey 2000?!?

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide